Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výběr slovní zásoby pro výuku AJ na 2. stupni ZŠ
ČAPEK, Tomáš
Diplomová práce se zabývá vyučovanou slovní zásobou v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje kritériím pro výběr slovní zásoby a výukovými požadavky kladenými prostřednictvím kurikulárních dokumentů. Praktická část představuje kvantitativní výzkum vedený jednak v šestém, jednak v devátém ročníku ZŠ. V šestém ročníku zjišťuje, s jakými očekáváními vstupují žáci na druhý stupeň ZŠ z hlediska toho, co předpokládají, že se v oblasti slovní zásoby AJ naučí, respektive toho, co by se během školní docházky naučit chtěli. Výzkum v deváté třídě zjišťuje, zda mají žáci na konci povinné školní docházky pocit, že je jimi ovládnutá slovní zásoba užitečná, nakolik dostačuje jejich potřebám, potažmo z jakých okruhů by chtěli svou slovní zásobu rozšířit. Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu práce zkoumá, zda obsah slovní zásoby učebnicové řady Project, používaných na ZŠ, odpovídá potřebám žáků.
Implementace Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy
Zárubová, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy. Cílem diplomové práce je zmapovat aktuální význam vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jeho důležitost a provázanost ve formálním a neformálním kurikulu Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Teoretická část obsahuje základní informace o vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, o vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví a didaktické transformaci školního kurikula do edukační reality. Další část je věnována představení augustiniánské školy, augustiniánské pedagogiky a významných dokumentů školy. V závěru je zpracována implementace Výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Cílem praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky a rodiči dětí a žáků augustiniánské školy zjistit jaké mají povědomí o obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jak vnímají jeho význam a jak hodnotí implementaci témat vzdělávacího oboru ve škole. Součástí šetření je polostrukturovaný rozhovor s ředitelem školy, který je současně pedagogem a třídním učitelem, ale také zakladatelem školy a významným představitelem České provincie řádu sv. Augustina. Závěr práce obsahuje vyhodnocení...
Určitost FRAND podmínek při uzavírání licenčních smluv k SEP v systému evropského soutěžního práva
Vévoda, Ondřej ; Šmejkal, Václav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Aneta (oponent)
Určitost FRAND podmínek při uzavírání licenčních smluv k SEP v systému evropského soutěžního práva Abstrakt Diplomová práce zkoumá vztah soutěžního práva Evropské unie ve vztahu k právům duševního vlastnictví, a to konkrétně standardizovaným technologiím s využitím patentů. Téma je v současnosti v popředí zájmu s ohledem na rozvoj technologií a propojování globálních trhů. Standardizovaná technologie je tak nyní stále častěji využívána globálně. Cílem práce je určení, zda v jurisdikci Evropské unie je pevně stanovena metoda, jak určit licenční smlouvu k patentu na standardizovanou technologii za FRAND podmínek, či zda existuje větší množství těchto metod. Druhou zkoumanou otázkou je určení, zda Evropské soutěžní právo poskytuje podnikům jednoznačně určitý postup, jak mají při vyjednávání licenční smlouvy k patentu na standardizovanou technologii postupovat, aby nedošlo k porušení soutěžního práva Evropské unie. V práci je zohledněno rozhodování soudních a dalších orgánů v dané věci zejména na úrovni orgánů Evropské unie, ale pro širší pohled jsou uvedeny i metody dalších jurisdikcí s nejvyšším HDP, konkrétně pak USA, Japonsko, Čína, Německo a Velká Británie. Mimo rozhodnutí institucí je v diplomové práci pracováno i s materiály akademiků a dalších odborníků na danou problematiku. Jednotlivé zdroje jsou mezi...
Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy
Nejedlová, Michaela ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název: Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy Cíl: Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl mezi úrovní motorických kompetencí u dětí ze dvou mateřských škol, jedné veřejné MŠ a druhé soukromé MŠ se sportovním zaměřením, a to na základě testové baterie MOBAK-KG. Dílčím cílem je potom zjistit, jaké jsou rozdíly jejich ŠVP v oblasti pohybových aktivit. Metody: Součástí výzkumu je analýza dokumentů ŠVP obou MŠ, veřejné i soukromé se sportovním zaměřením. Ve výzkumu bakalářské práce je zároveň použita i kvantitativní metoda, konkrétně testování pomocí testové baterie MOBAK-KG, která obsahuje 8 pohybových testů (4 s míčem, 4 s vlastním tělem). Pomocí baterie otestujeme děti v obou MŠ a posuzujeme rozdíly v úrovni motorických kompetencí. Následně výsledky zpracujeme a vyhodnotíme tak pomocí základní deskripce a vypočítáním aritmetických průměrů. Výsledek: Podle analýzy ŠVP obou MŠ jsem došla k závěru, že ŠVP soukromé MŠ se sportovním zaměřením je více zaměřený na sport a zdravý životní styl, ale ani ŠVP veřejné MŠ na důležitost pohybových činností nezapomíná. Hypotéza H1 se potvrdila, jelikož se našly rozdíly mezi ŠVP obou MŠ v oblasti pohybových aktivit. Děti ze soukromé MŠ se sportovním zaměřením dosáhly lepších výsledků v kompetenci pohybu s...
Nové přístupy posuzování zneužití dominantního postavení ve vztahu k patentům na standardizovanou technologii v soutěžním právu EU
Květoň, Robert ; Šmejkal, Václav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Aneta (oponent)
NOVÉ PŘÍSTUPY POSUZOVÁNÍ ZNEUŽITÍ DOMINANTNÍHO POSTAVENÍ VE VZTAHU K PATENTŮM NA STANDARDIZOVANOU TECHNOLOGII V SOUTĚŽNÍM PRÁVU EU Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zabývá posuzováním zneužití dominantního postavení ve vztahu k patentům na standardizovanou technologii, jakožto globálně rozvíjejícímu se fenoménu posledních let. Ono posuzování zneužití dominantního postavení je zkoumáno v kontextu soutěžního práva EU, a to zejména s ohledem na recentní rozhodovací praxi Evropské komise a Soudního dvora EU. Tato diplomová práce zkoumá, zda se evropské soutěžní právo blíží k nalezení pevného standardu v posuzování zneužití dominantního postavení soutěžitelů, kterým svědčí právo duševního vlastnictví z patentů na standardizovanou technologii. Tento pevný standard je blíže specifikován ve dvou rovinách. První rovinou je, zda v soutěžním právu EU je neochota vlastníka patentu na standardizovanou technologii poskytnout licenci k takovému patentu považována za zneužití dominantního postavení. V druhé rovině je analyzováno, za jakých okolností lze negatorní žalobu podanou vlastníkem patentu na standardizovanou technologii vůči nedobrověrnému nabyvateli licence považovat za zneužití jeho dominantní postavení. Diplomová práce v 2. kapitole představuje zásadní pojmy, které souvisí s patenty na standardizovanou...
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR
Švec, Jaroslav ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR. ABSTRAKT Tato práce se zabývá vybranou množinou kurikulárních dokumentů v českém právním řádu zakotvenou zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Pozornost se zaměřuje na rámcové vzdělávací programy (RVP) a školní vzdělávací programy (ŠVP), pro něž byly vydány příslušné RVP, a v teoretické rovině také na Národní program vzdělávání dle školského zákona ve znění zákona č. 101/2017 Sb., účinném do 30. 9. 2020. V době očekávání významných obsahových změn státní úrovně kurikulárních dokumentů, a v jejich důsledku i změn úrovně školní, je cílem práce analyzovat podstatné právní aspekty jednotlivých typů kurikulárních dokumentů a jejich vzájemných vztahů, a dále posoudit, zda současná právní úprava adekvátně reflektuje jejich předpokládané funkce a význam ve vzdělávání. Za tím účelem však nejprve vymezuje stěžejní pojmy a poskytuje stručný vhled do historie vývoje kurikula. Práce shledává v platné právní úpravě nedostatek v podobě absentujícího stanovení právní formy, v níž mají sledované kurikulární dokumenty vcházet v život, a následně zkoumá, zda a jakým způsobem je tuto mezeru právní úpravy vzdělávacího systému třeba zhojit. Aplikací párových metod...
Metody a techniky dramatické výchovy v hodinách českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ.
Pajpachová, Šárka ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké možnosti může dramatická výchova přinést do výuky českého jazyka ve 3. ročníku základní školy. Zásadní otázkou je, zda je dramatická výchova vhodným nástrojem k učení žáků a jaké je spektrum využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce českého jazyka ve 3. ročníku na základní škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je uveden český jazyk a dramatická výchova v rámci obsahu učiva na základní škole, včetně jejich charakteristik a cílů, které jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. Zabývá se také metodami i vzájemnou propojeností obou oborů. Dále jsou v teoretické části uvedena specifika žáka na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozčleněná podle dní v týdnu. Každý den obsahuje popis konkrétní vyučovací hodiny českého jazyka ve 3. ročníku, do které jsou zařazeny metody a techniky dramatické výchovy. Každá lekce obsahuje též reakce žáků v průběhu výukového bloku. Všechny vyučovací jednotky jsou ukončeny vlastní závěrečnou reflexí s uvedením, co se povedlo a naopak co se nepovedlo. Zde dochází i k zodpovězení výzkumné otázky. Tato diplomová práce upozorňuje na pozitivní vliv dramatické výchovy při výuce českého jazyka s ověřením jejích metod a technik v oblasti edukačního, osobnostního i sociálního...
Výuka výchovy k občanství na českobudějovických základních školách
HŘÍDELOVÁ, Kristýna
Diplomová práce Výuka výchovy k občanství na českobudějovických základních školách se zaměřuje na aktuální stav vyučování předmětu výchova k občanství na základních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část se zabývá systémem kurikulárních dokumentů, analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jeho následnou komparací s jednotlivými školními vzdělávacími programy na vybraných českobudějovických základních školách. Praktická část představuje rozhovory se čtveřicí učitelů, vyučujících předmět výchova k občanství na vybraných základních školách v Českých Budějovicích. Jedná se o následující základní školy: ZŠ a MŠ Kubatova, Základní škola Matice školské, Církevní základní škola a ZŠ a MŠ J. Š. Baara.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.